Jump to content




Photo

{EVENT} 121230 MBC Gayo Daejejun Pre-Recording


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 joAnnwashere

joAnnwashere

    約束だよ。

  • Event Coordi
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3562 posts

Posted 30 December 2012 - 12:59 AM

f(SHINee) OPENING STAGE for tomorrow's MBC Gayo Daejejun
Minho-Amber, Taemin-Krystal, Key-Sulli, jonghyun-Luna and Onew-Victoria
Taemin & Krystal shippers must be really happy watching this special stage I'm telling you
And Amber sang!! with Minho!!
Minho sang Llamaste song with Champs Elysses like 'oh~~~ llama-seu-te' lol
i saw minho and amber's brofist lol. these two were so dork dancing after Rocketeer ended even the cameras were all at TaeStal & KeySul
Source: KBNye

Amber-Minho w/ Rocketeer, Key-Sulli & Taemin-Krystal w/ My First Kiss, Luna-Jonghyun & Onew-Vic w/ Moves Like Jagger.
Source: llama_fan
Translated by: SuneyABO


Update #1:

when minho sang llameste song, kibum told him to be quiet ㅋㅋ
jinki made strange voice jokingly, then minho lowered his voice "lee~jin~ki" like that ㅋㅋㅋ ah then, when they finished 2nd recording, jonghyun asked if they were asked to do it once again? at the ending they greeted fans by saying happy new year, onew said hope fans will spend their christmas pleasently next year...ㅋㅋㅋ
taeminnie dances with krystal as if they were pretending to kiss ㅜ
Source: 노르웨이 @ shinee dc gallery
Translated by: raaaf @ shineee.net

They made a medley of 3 songs: Rocketeer by Far East Movement, My first kiss by Katy Perry and Move like jagger by Maroon 5.
They recorded 3 times. They were stages on the side of the public where they started on.
They were seperate first in Duo, Key & Sulli on the right stage, Taemin and Krystal on the left one, Minho & Amber on the center in the middle of the public.
Amber & Minho began to sing first with Rocketeer, they were very cool (Minho and Key were with sunglasses) , then Key, Sulli, Taemin and Krystal went on with My first kiss.
They all joined the boards of the main stage and then Jonghyun appeared, singing Move like Jagger with Luna then Onew with Victoria.
All the members joined on the main stage to finish the song all together and finally posed in a cute way!
When SHINee came on stage at first they were very happy, Jonghyun couldn't stop to wave with a big smile. Key almost tripped in the stairs but didn't get hurt. Amber and Minho seemed very accomplice, saying jokes and all. He even said "SHINee f(x) FIGHTING!"
At the second shot Taemin was playing at waving to the fans to make them screamed and Key and Sulli were laughing at him.
At the end of the second shot, they thought they finished so they were saying goodbye, and finally they had to do it again so Onew (or Jonghyun) said "We're going to do it again!" And all Shawol screamed^^
During the breaks Jonghyun was singing alone in the backstage , singing his part (he even asked Shawol to sing with him when he was going to perform)
At the very end then all went on stage and bowed at the fans, they said "WE ARE SUPER JUNIOR" with Super Junior sign hand, it was funny~
Before leaving stage they thanked Shawol asking them to come to cheer them up at MBC Gayo Daejun tomorrow.
Source: SHINee France

Victoria came out the last with Onew. She wore black sexy dress (tight & short one showing her thigh) she didn't sing much lol
Seemed like krys had some problems with her jacket. amber helped her fix it while they were walking to their positions tgt w/ minho&taem
Source: KBNye


Update #2:

After the recording finished, Onew shouted "SHINee World I love you!!" like really really loud!!! ugh, MY LEADER T____T
i shouldn't forget to add this. onew said "shinee world i love you" using banmal omg lol ;____; ldjskfjsjfk
Shared by: raaaf @ shineee.net

121230 MBC Gayo Prerecording (Minho and Amber's Rocketeer Stage!): During the recording and stage preparation, Minho sang the llama song "llama is amber~amber is a lama~" I saw him singing that in front of my eyes ㅠㅠㅠㅠㅜ then after the preparation was all set, Amber and Minho stood back to back. Suddenly Minho leaned on Amber's back and sprawled to the ground ㅋㅋㅋㅋ these two
They did that over and over again, damn cute Choi Minhoㅠㅠㅜ
Source: 무파마 @ shinee dc gallery
Translated by: raaaf @ shineee.net

Minho and Amber were standing together, Minho was fooling around while singing and Key became serious suddenly and went to Minho saying "shut up! don't food around!" of course Key was just joking too
Source: 9142, bobohero
Translated by: sojonghyun

Key & Sulli were at the stage on the right, Taemin & Krystal were at the left, Minho & Amber were in the middle. Minho and Key were wearing shades. First it was Minho and Amber who sang Rocketeer; followed by Taemin, Key, Sulli and Krystal who sang My First Kiss; lastly it was Jonghyun, together with Onew, Victoria and Luna who sang Move Like Jagger. At the ending SHINee and f(x) gathered together and showed a cute pose.
SHINee were very happy on stage today! Jonghyun kept waving while smiling; Key tripped a little on the stairs but he didn't injure himself; Minho and Amber were happily chatting away. Minho said "SHINee f(x) fighting"; Taemin kept waving to the fans and made them scream while Key and Sulli were laughing at him. Lastly Onew(or Jonghyun) said "we want to do it again", SHW who were there screamed again.
While they were taking a break, Jonghyun was singing his parts alone backstage. Before Jonghyun proceeded with the rehearsal, he still asked if SHW wanted to sing together with him.
Source: 4ne21
Translated by: sojonghyun

"Key tripped on the stairs, but luckily he didn't get hurt"
Shared by: markey @ shineee.net

fans were shouting stuff like "Krystal you're so pretty" "Krystal you're a goddess", then some fan went "Taemin you're a male deity / god!" (*goddess/god/deity as in like, goodlooking) so Taemin was like "this kinda thing should be said even LOUDER" lol.
after a recording ended, Jonghyun didnt get up from the ending pose (he was joking around) then Victoria tapped him and told him to get up
when they were recording the 2nd time, Jonghyun asked to singalong to the last chorus but the pitch was really high so Key was like "how is it possible to singalong to that" so Jonghyun was like "why, is that difficult? then singalong in a lower key"
Translated by: faithstar @ shineee.net

Today while singing Move like Jagger, there is one part of Jonghyun's solo which goes like "whooooou~". Jonghyun started using "key" as humour to disturb Key and said "Key's tone is too high". Then he went "crazy" and laughed hard. After that he continued to sing his own part.
Source: DC
Translated by: sojonghyun



Compiled by joAnnwashere @ shineee.net

VumH0.jpg
@

Art by halysia


#2 RukKey

RukKey

    Newbie

  • Member
  • Pip
  • 1 posts

Posted 30 December 2012 - 01:06 AM

Cant wanit to watch the performance

#3 Konnie

Konnie

    Newbie

  • Shawol
  • Pip
  • 62 posts

Posted 30 December 2012 - 01:10 AM

Looking forward to ontoria! Even thou I prefer lunew. Hahahahah!

Well, if you’re talking about perfection, I’ll show you the image of my backside. — Onew.


#4 mikachamin

mikachamin

    Newbie

  • Shawol
  • Pip
  • 41 posts

Posted 30 December 2012 - 01:18 AM

Looking forward to ontoria! Even thou I prefer lunew. Hahahahah!


I also prefer Lunew than Ontoria.. :D . But I am glad that SHINee often get paired with f(x).
f(SHINee) fighting.

#5 lalalaJN

lalalaJN

    Newbie

  • Shawol
  • Pip
  • 48 posts

Posted 30 December 2012 - 01:20 AM

Woohoo collaboration!!!!!!
Looking forward to another night of amazing performances by them!!!!!!

#6 mulyashinee

mulyashinee

    Newbie

  • Shawol
  • Pip
  • 35 posts

Posted 30 December 2012 - 01:21 AM

So curious. . .i'm sorry for all,
i'm read this now,
so i'm editing it . .

#7 intanku

intanku

    Minho

  • Super Shawol
  • PipPipPipPipPip
  • 621 posts

Posted 30 December 2012 - 01:24 AM

a different collaboration...wooo...can't wait!!why Onew not with Luna??? :o maybe there's too many of Lunew..it's ok ^_^ ..can't wait with their performance!!!it's going 2 be awesome!!! :<3: :peace:..oh i wish i can watch the recording :( they hv so much fun together!!

^▽^


#8 flickerflames

flickerflames

    Taemin

  • Shawol
  • PipPipPipPip
  • 293 posts

Posted 30 December 2012 - 01:41 AM

Yaaay. This collab stage looks promising. <3 Can't wait for tomorrow's gayo. :)

#9 zed_x

zed_x

    Newbie

  • Shawol
  • Pip
  • 40 posts

Posted 30 December 2012 - 02:03 AM

I love collabs! They let us see sth different from shinee that we would not otherwise. I'm anticipating minho singing!!

#10 Mint-flavored_mushroom

Mint-flavored_mushroom

    Member

  • Shawol
  • PipPipPip
  • 174 posts

Posted 30 December 2012 - 03:35 AM

Omaygad.
TaeStal <3333
Why First Kiss though? They should have chosen a different song. Oh well whatever, I'm looking forward for this collaboration.

#11 Syaaa

Syaaa

    Minho

  • Super Shawol
  • PipPipPipPipPip
  • 995 posts

Posted 30 December 2012 - 03:49 AM

taeminnie dances with krystal as if they were pretending to kiss ㅜ


Aigoo! Hahaha, Taemin become more manlier now xD
Aha! Its must be so awesome! Omg, I can't wait for it. Wohoo!

vdUTScW.png

3rjZVrm.png

 

 


#12 onewjjang

onewjjang

    Onew

  • Ultra Shawol
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2593 posts

Posted 30 December 2012 - 04:13 AM

jinki made strange voice jokingly, then minho lowered his voice "lee~jin~ki" like that ㅋㅋㅋ

Lol... This is how they played with each other.. Kekekeke..
I love it how they joke with each other so cutely.. :D

Posted Image

Posted ImagePosted Image

Fan Fiction: I Won't Let Go; Gangsta Boy 1-Shot: Wish; Through The Glass Window

Banner Credit: ihottaru & iduckelf@SFI Blinkie Credit: My Convocation gift from my lovely dongsaeng eris127@SFI


#13 ShiningTaemin:3

ShiningTaemin:3

    Newbie

  • Shawol
  • Pip
  • 99 posts

Posted 30 December 2012 - 05:02 AM

SO excited for tomorrow's MBC Gayo Daejun! Opening! NOT BAD!

Let's be friends ^^;;  

"My dream is to do things until ‘I have no regrets’"

— Lee Taemin


#14 diane.yeppeo

diane.yeppeo

    Newbie

  • Member
  • Pip
  • 8 posts

Posted 30 December 2012 - 05:17 AM

oh! i'm so excited for this! shinee will perform greatly! especially onew ^w^

I LOVE ONEW <3

twitter.facebook


#15 cocomay

cocomay

    Newbie

  • Shawol
  • Pip
  • 64 posts

Posted 30 December 2012 - 05:58 AM

TAESTAL. OMG OMG OMG.
can't wait for this special stage ;)
f(SHINee) Hwaiting ;)
my two bias grps. keke

#16 Taeminnie_Taemint

Taeminnie_Taemint

    Minho

  • Super Shawol
  • PipPipPipPipPip
  • 507 posts

Posted 30 December 2012 - 07:40 AM

WOW, finally!!! f(SHINee), miss this collab, it used to be so many collab f(x) with SHINee before

TBH, I'm Taelli shipper, but TaeStal is not bad....
OnToria, the leader couple, LOL, Why Vic? Usually, Onew is paired with Luna? O.O

TaeStal with My First Kiss
"taeminnie dances with krystal as if they were pretending to kiss ㅜ"
OMG!!!!! >.<
I gonna die tomorrow!!!
Can't wait for the perf!!!

#17 intanku

intanku

    Minho

  • Super Shawol
  • PipPipPipPipPip
  • 621 posts

Posted 30 December 2012 - 07:53 AM

i think i need 2 prepare my CPR team seat beside me tomorrow :lol:
afraid that i've going to have heart attack or i can't breath properly when i see their performance :lol:
oh god hope the streaming will be ok :D

^▽^


#18 Lasco92

Lasco92

    I love ZOMBee's

  • Donor
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1574 posts

Posted 30 December 2012 - 08:21 AM

this is the opening performance?? well then i gotta make sure i watch from the very beginning when i put on the live stream!!!
hehehe Minho singing the llama song!!! i wanna see him sing it!!!
YES!!!!!!!!!!! Minho singing Rocketeer!!! when he performed that in London i thought it was beautiful!!! woo can't wait!!!

#19 QREYING

QREYING

    Newbie

  • Shawol
  • Pip
  • 62 posts

Posted 30 December 2012 - 09:03 AM

I was screeching when I first hear about their collaboration in Twitter... SHINee and f(x), fighting!!!!! Really can't wait for MBC Gayo Daejejun :<3:

#20 Ayane

Ayane

    Taemin

  • Shawol
  • PipPipPipPip
  • 361 posts

Posted 30 December 2012 - 11:23 AM

SHINee are again the opening performance? I heard it is unusual for seniors to do somethings like this...but well I still like the idea of f(SHINee).
But I wanted Lunew :glare: ...but I guess Vic is also nice.

#21 Charitysweethart

Charitysweethart

    Mrs.Choi 4ever

  • Donor
  • PipPipPipPip
  • 469 posts

Posted 30 December 2012 - 12:00 PM

Isn't My First Kiss by 3OH!3 and Kesha? The fan said it was by Katy Perry. I can't wait to see this. My two biases Amber and Minho, Omg so cute! Key looks super smexy, with his outfit for My First Kiss. I can't believe JongYu sung Moves Like Jagger, I can't wait to hear them sing it.

Charity<3 <3 MVPFlamingLocketBlingingMint "Too cute to watch, too wild to touch" -Key
1iy911.jpg2nmxxw.jpg


#22 minanie.

minanie.

    Ultimate☆Flame ㅍ_ㅍ

  • Donor
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1851 posts

Posted 30 December 2012 - 05:06 PM

OMOMOMOMOMOMO~ I am soooo excited to watch this!!! Amber + Minho doing Rocketeer?~ YAY!!!! :D Can't wait. I love how goofy and playful Minho is lately. Love the OnHo and the MinKey moments here. Man, I wish I could see something like this live!!! You are so lucky. TT TT I'm surprised they're just doing songs they've already done before, but none of f(x)'s songs. lol

lani_zpsa51c1216.gif

a9d7faea-12c7-404e-a1eb-5d80a55c89df_zps

Shiny_A_plus @ asianfanfics


#23 _wisteria

_wisteria

    Taemin

  • Shawol
  • PipPipPipPip
  • 240 posts

Posted 01 January 2013 - 08:39 AM

It was awesome that the fans didnt spill the TaeStal kiss! :o
Surely there must have been a few Taemints there who were drowning in sorrow... XD
The collab was awesome, it totally gave me what I was expecting (and more) when I heard that they were collaborating again!

and SHINee opened the program again. SBS Gayo then MBC Gayo! is that a good thing or a bad thing?

#24 dubu_manknae

dubu_manknae

    Newbie

  • Shawol
  • Pip
  • 40 posts

Posted 01 January 2013 - 02:33 PM

Ahh im sooooooooo excited for the performance:D gonna watch it nowwwww:D

#25 yuya0718

yuya0718

    Newbie

  • Shawol
  • Pip
  • 54 posts

Posted 02 January 2013 - 11:24 PM

Colaboration perform very interesting but i'm very upset..why taemin why you must kissed krystal?

Yeah,,honestly i don't like krystal..but taeminnie seems very happy.





Toggle shoutbox Shoutbox Open the Shoutbox in a popup

Forum Rules ▲ Shoutbox Rules ▲ Guides & Tutorials

Buy a raffle ticket for your chance to win a rare SHINee Maypole 2011 shirt!

StrawberrySh... : (01 September 2014 - 03:19 PM) allo~
agashiclaire : (01 September 2014 - 02:42 PM) hallowwwwww
Pollychrome : (01 September 2014 - 02:22 PM) kk laterrr
StrawberrySh... : (01 September 2014 - 02:21 PM) ugh okay dinner is gonna take up my time i'll just message you what happened on fb when im done
Pollychrome : (01 September 2014 - 02:11 PM) lol ok
StrawberrySh... : (01 September 2014 - 02:09 PM) I'll tell you in a sec just gotta check on the foods
Pollychrome : (01 September 2014 - 02:07 PM) uh oh, how?
StrawberrySh... : (01 September 2014 - 02:05 PM) cause he was being a total poo face yesterday
StrawberrySh... : (01 September 2014 - 02:05 PM) oh did i tell you i lost intrest in him already?
Pollychrome : (01 September 2014 - 02:04 PM) the weird one, or the one you lost interest in?
StrawberrySh... : (01 September 2014 - 02:04 PM) oh remember that guy i was talking about before?
StrawberrySh... : (01 September 2014 - 02:03 PM) lolol okay ^^ its only a few months way anyways XD
Pollychrome : (01 September 2014 - 02:02 PM) omg wait let me come to Canada first for that
StrawberrySh... : (01 September 2014 - 02:01 PM) of course! lol do wtf you want on your birthdaaay. when i turn 19 i'm having jello shots and whatever else the heck i want XD
Pollychrome : (01 September 2014 - 02:00 PM) fatty time cause it's my day todaaayy
Pollychrome : (01 September 2014 - 02:00 PM) yeesss
StrawberrySh... : (01 September 2014 - 01:59 PM) i'll make you some too then XD
Pollychrome : (01 September 2014 - 01:58 PM) nado nado
Pollychrome : (01 September 2014 - 01:58 PM) oooh i want some
StrawberrySh... : (01 September 2014 - 01:57 PM) but i cook asian food the best so i'm just making chow mein XD
StrawberrySh... : (01 September 2014 - 01:56 PM) i don't know i was peeking around in the fridge and my parents were like so you're cooking dinner tonight then XD
Pollychrome : (01 September 2014 - 01:54 PM) lol how did that happen?
Pollychrome : (01 September 2014 - 01:54 PM) omg what
StrawberrySh... : (01 September 2014 - 01:53 PM) also hang on apparently im not only fending for myself for dinner, but i'm making dinner for my entire family. loool
StrawberrySh... : (01 September 2014 - 01:53 PM) you're the best alex <3 <3
Pollychrome : (01 September 2014 - 01:51 PM) lmao! I don't, I just really love my birthday lolol
Pollychrome : (01 September 2014 - 01:51 PM) I'll cook for you one day <3
StrawberrySh... : (01 September 2014 - 01:50 PM) man you're my idol you live the life i want XD
StrawberrySh... : (01 September 2014 - 01:50 PM) i want sushi T_T and lamb and wine and strawberry cheescake
StrawberrySh... : (01 September 2014 - 01:50 PM) -officially slayed-
Pollychrome : (01 September 2014 - 01:46 PM) thank you! ^_^
Pollychrome : (01 September 2014 - 01:46 PM) aaand strawberry cheesecake for dessert
Blinger33 : (01 September 2014 - 01:46 PM) Oh so happy birthday! I hope you're having a good day! :lol:
Pollychrome : (01 September 2014 - 01:45 PM) @Chan So I'm having sushi right now while I marinate some lamb and plus I bought some wine
Pollychrome : (01 September 2014 - 01:45 PM) Oh and I loove some JongKey, Blinger, so lets be friends haha
Pollychrome : (01 September 2014 - 01:45 PM) @Blinger yes :) I'm 24 [ew i know]
StrawberrySh... : (01 September 2014 - 01:45 PM) also i do adore some good jongkey XD
StrawberrySh... : (01 September 2014 - 01:45 PM) It's alex's birthday Blinger
StrawberrySh... : (01 September 2014 - 01:44 PM) no don't slay me alex don't T_T
Blinger33 : (01 September 2014 - 01:44 PM) I don't want to make mistakes...so I'm going to ask lol...is today your birthday?
Pollychrome : (01 September 2014 - 01:43 PM) I'm about to slay you with this be warned
Pollychrome : (01 September 2014 - 01:43 PM) Chan you want to know what I'm eating?
Pollychrome : (01 September 2014 - 01:43 PM) I miss Keeey auugh
Blinger33 : (01 September 2014 - 01:42 PM) Jongkey needs to come back...absolutely!
StrawberrySh... : (01 September 2014 - 01:42 PM) but he looks so good dressed up in the different costumes :P
StrawberrySh... : (01 September 2014 - 01:42 PM) I didn't see any pictures of him kissing, but i mean zorro is hot so i'm pretty sure he aught to be kissing a few XD
Pollychrome : (01 September 2014 - 01:41 PM) is he kisssing girls again? He needs to stop these musicals, just go kiss Jjong what are you doing
Pollychrome : (01 September 2014 - 01:41 PM) I knoooow
StrawberrySh... : (01 September 2014 - 01:40 PM) also well Taemin has literally been bringing it so i dont blame you. but Key. ughhh have you see the Zorro performance pictures?! im cry
StrawberrySh... : (01 September 2014 - 01:40 PM) oh my god share with me the noms i'm so hungry and my parents aren't cooking dinner tonight. i gotta go fend for myself XD